„Szedd magad” helyett luxus agrártúrák

Nemrég a mezőgazdaság és a turizmus egyetlen kapcsolódási pontját a „szedd magad” akciók jelentették, mostanra az agrárturizmus száguldó iparággá vált az Egyesült Államokban is.

A „floridai nyaralás” – kifejezésre a többségnek napos tengerpart, Disney figurák és kalandparkok jutnak eszébe. A helyzet azonban lassan változik, a floridaiak ugyanis egyre szívesebben vesznek részt a helyi agrártúrákon, a farmok pedig örömmel fogadják az újabb üzleti lehetőségeket. „Számtalan kis farm működik az államban, amely arató fesztivállal, kukorica labirintussal, gasztronómiai programokkal várja a turistákat” – mondta el az AgWirednek Taylor Stein, a Floridai Egyetem agrárturisztikai szakértője.

Florida állam legnagyobb bevételi forrásai a turizmus és a mezőgazdaság, így logikus, hogy a gazdák elkezdték kiaknázni az agrárturizmus lehetőségeit. A szakértők fényes jövőt jósolnak a fejlődő szektornak, amely egyrészt segít a farmereknek a bevételek növelésében, másrészt megérteti a turistákkal a helyben termelt áruk vásárlásának jelentőségét.

Az ágazat növekedését jelzi, hogy más amerikai államokban is komplett agrárturisztikai szolgáltatáscsomagokat kaphatunk: Oklahoma külön weboldalt hozott létre a helyi farm látogatások népszerűsítésére, ahol a vadászattól a tökszedésig minden mezőgazdasági tevékenységbe bepillantást nyújtanak a látogatóknak, sőt, külön szekcióban sorolják fel az esküvői helyszínnek is alkalmas farmokat.

Már a specializáció is megfigyelhető az amerikai agrárturizmusban, Michigan állam például a szokásos családi vakációk mellett kifejezetten az alma és a cider – almából készített alkoholos ital – iránt érdeklődő turisták számára kínál programokat weboldalán.

%d blogger ezt kedveli: