Áruházban termel zöldséget a METRO, követi vajon valaki a példát?

 

A berlini METRO Cash & Carry az áruház polcai között termeszt zöldségeket az Infarm hidropónikus rendszerével, az ígéret szerint olyan áron, amely versenyképes lehet a hagyományos farmok termékeivel.

Egyre több startup cég foglalkozik városi farmok kiépítésével, de kérdés, hogy a technológia mikor léphet ki a rétegtermék kategóriából.

„Hidropónikus farmon, megújuló energiaforrások segítségével termesztett biozöldségek” – egyre több Michelin csillagos londoni étterem számára éri meg beruházni a speciális gazdálkodási technikába, ami nemcsak különlegességet jelent, de extra vonzerőt is adhat a fenntarthatóságot szem előtt tartó fiatal vendégek számára. A trend hatására világszerte nő az alternatív, városi termesztő rendszereket forgalmazó vállalkozások száma, ugyanakkor ez a technológia az árszint miatt a többség számára elérhető nem – olvasható a Guardian beszámolójában.

„Természetesen magasabb haszonkulccsal is értékesítünk zöldségeket azoknak, akik megengedhetik maguknak, de igyekszünk olcsóbb termékeket is kínálni a kiskereskedőknek” – mondta el a lapnak Kate Hofman, a londoni székhelyű GrowUp Urban Farms vezérigazgatója. A vállalat korábban kihasználatlan városi tereken termeszt zöldségeket hidropónikus módszerrel. Versenytársa, a berlini Infarm igyekszik növelni a technológia elérhetőségét. A cég a tavalyi év végén telepítette mini farmját a berlini Metro áruházba, ahol azt ígérték, hogy a helyben termesztett fűszerek ára versenyképes lesz a nagybani termelőkével.

Ugyanakkor nem csak az árak alakulása jelent gondot az újszülött üzletágban. „A trend az, hogy a városi gazdálkodó cégeknél dolgozók többsége fehér, és középosztálybeli” – mondta el Tycho Vermeulen, a Wageningen Egyetem agrárgazdálkodási kutatója. A fenntartható kertészeteknél nehézségeket okoz az esélyegyenlőség biztosítása, holott a szakértők szerint többek között éppen Londonban lenne óriási szükség a szakképzettséggel nem rendelkező fiatalok oktatására és munkaerő-piaci integrálására. Erre mutat példát a GrowUp, a vállalat kifejezetten tanulási nehézségekkel küzdő fiatalok számára hirdetett kertészeti képzést és állásokat, remélve, hogy az így megszerzett szakképesítéssel egyszerre csökken a munkanélküliség, és nőhet a vállalat teljesítménye is.

%d blogger ezt kedveli: