Cukornád-üzemanyag a Jumbo jetnek?

A légiközlekedés az emberiség szén-dioxid kibocsátásának 2 százalékáért felelős, ugyanakkor a légitársaságokon nagy a nyomás, hogy csökkentsék a környezeti lábnyomukat.

A Bioenergy című folyóirat szeptemberi számában közölt tanulmány szerint egy megfelelően kezelt cukornádföld minden hektárja évente 5 ezer liter bio-üzemanyagot biztosít, és 21 hektárról származó üzemanyaggal pedig 10 órát repülhet a Boeing 747 Jumbo.

A cukornád jól ismert bioüzemanyag forrás: Brazília már évtizedek óta felhasználja, hogy alkoholtartalmú tüzelőanyagot gyártson. A cukornádból származó etanol energiatartalma 25 százalékkal magasabb annál, amennyi energiába az elkészítése kerül, ugyanakkor 12 százalékkal alacsonyabb az üvegházhatású gáz kibocsátása, mint a fosszilis tüzelőanyagoké.

Ezért az Egyesült Államokban évek óta kiterjedt kutatások folynak abban az irányban, hogy miként lehetne 50 százalékra emelni a bioüzemanyagok arányát a légi közlekedésben.

A cukornádat többnyire olyan területeken termesztik, ami sok más haszonnövénynek nem felel meg. Jelenleg főként Brazíliában, Indiában és Kínában termesztik, azonban az USA tudósai hidegtűrőbbé próbálják tenni, hogy szélesebb körben felemelhető legyen, különösen az Egyesült Államok délkeleti részén a mezőgazdaság által kevésbé használt területeken.

Térképünkön a sötétzöld szín jelzi azokat a helyeket, ahol jelenleg is folyik cukornád termesztés, a világos zöld pedig azt, ahol adottak a viszonyok a növény termesztésére.

Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre és értesüljön a friss blogposztokról:https://blog.syngenta.hu/hirlevel

%d blogger ezt kedveli: