Minden útra valók

Tavaly csaknem 5 ezer pickup kelt el hazánkban, ami a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművek 20,71 százalékát tette ki. A legkelendőbbnek a Ford Ranger, a Toyota Hilux, a Nissan Navara és az Isuzu D-Max bizonyult.

Ford Ranger

Mivel a Ford Rangerek tetemes részét nem a hagyományos, erdőn-mezőn-terepen való közlekedésre veszik, az eladások mintegy fele a 200 lóerős Wildtrak kivitel. Az alap Ranger ugyan csak 130 lóerős, de 160 és 200 lóerős teljesítménnyel is rendelhető. Az erősebb motorral a Ford is igyekszik kiszolgálni a kényelmesebb vásárlók igényeit, és ez meg is látszik a beltéren. Persze ettől még maradt a platós, merevhidas teherautó, csak sokkal kellemesebb körülmények között utazhatunk, ugyanakkor a kocsi megkapta szinte az összes vezetőtámogató berendezést, mint például a sávtartó asszisztens, vagy az adaptív tempomat.

ISUZU D-Max

Az Isuzu D-Max maradt leginkább munkagép. Nincs benne semmi puhaság, minden porcikájával haszonjármű-jegyeket mutat. Van belőle speciális változat vadászoknak, házkarbantartóknak. A kocsi mindent megad, amit egy ilyen teherautónak adnia kell: összkerékmeghajtást, felezőt, pótkereket, aláfutásgátlót, bivalyerős dízelmotort és bizalomkeltő megbízhatóságot. Ahogyan az Isuzu haszongépjárműveket, az új D-Max-ot is kemény munkára építették.

A kapcsolható összkerékhajtásnak, valamint a kimagaslóan jó tereptulajdonságainak köszönhetően kevés olyan hely van, ahová a D-Max nem képes eljutni. Igazi kihívás erős, nagy teljesítményű ugyanakkor környezetbarát, takarékos járművet építeni. Az Isuzu mérnökeinek mégis sikerült, ráadásul az új D-Max a különleges „ék” alakú kialakításának köszönhetően kedvező légellenállású, így a fogyasztás mellett a széndioxid-kibocsátása is kedvezőbb.

Toyota Hilux

A Hiluxról világszerte azt tartják, hogy elnyűhetetlen igásló. A 2016-os modell elődjénél 7,5 centiméterrel hosszabb, kettővel szélesebb, ugyanakkor magassága 4,5 centivel csökkent. Viszont még erősebb létravázat, megerősített platószerkezetet, tökéletesített összkerékhajtást kapott, de a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a nyolcadik generáció minden eddigi változatnál könnyebben vezethető legyen.

A létraváz torziós szilárdsága ötödével javult, és a vázszerkezet kedvezőbb vezethetőséget, jobb rugózási komfortot, csekélyebb zaj- és rezgésszintet, valamint fokozott ütközésvédelmet kínál. A laprugókat és kettős lengéscsillapítókat alkalmazó hátsó felfüggesztést is teljes körűen átdolgozták, így a modell a strapabíró összkerékhajtású munkagépektől elvárható terepalkalmasságot a szabadidőjárművekhez illő rugózási kényelemmel és menetstabilitással párosítja. Annak érdekében pedig, hogy a 3,2 tonnát is vontatni képes jármű a legszélsőségesebb terepviszonyok között se akadjon el, kapcsolható összkerékhajtást kapott terepváltóval (felező), részlegesen önzáró hátsó differenciálművel.

Nissan NP300 Navara

Az NP300 azt jelenti, hogy Nissan Pickup, 3 tonna össztömeggel, a Navara pedig ennek személyautósabb, jobban bútorozott változata, amelyhez bőrülés, ülésfűtés, alufelnik, belső burkolat, és kétzónás klíma is rendelhető. A modell elsősorban az új, több lengőkaros hátsó felfüggesztésére büszke, és ennek előnyeit leginkább a hátsó sorban ülők dicsérik. Sőt, az erősebb motorral szerelt verzióban tekercsrugós, öt lengőkaros hátsó futómű teljesít szolgálatot. A hátsó laprugót felváltó tekercsrugó az új generáció legnagyobb vívmánya, amivel sokkal komfortosabb utazást biztosít, mint az elődmodellek, a tekercsrugót azonban csak a duplakabinos változatokhoz adja a gyár.

A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a laprugós változatok jobban viselkednek agyonterhelve, például a laprugó még ilyenkor is tud rugózni, így talán nem véletlen, hogy a kifejezetten aktív munkára vásárolt változatok (a szimpla és extra kabinos verziók) ezt kapják. Mindenesetre a pickup minden kivitele továbbra is őrzi a „hivatásszolgálati” (vagyis: terepjáró haszonjármű) hagyományokat, így természetesen kapcsolhatjuk a felezőt, és ha szükséges, még a hátsó differenciálművet is zárhatjuk.

%d blogger ezt kedveli: