
Februárban kerül aukcióra, mégpedig Párizsban ez az 1962-es Lamborghini Tractor 2 R, amelyről azt írják, hogy ebből a modellből ez a legjobban felújított darab az egész világon. Szakértők szerint 20 és 40 ezer euró között kelhet el gép, aminek 39 lóerős, 2193 köbcentis, 3 hengeres, léghűtéses dízelmotorjához négyfokozatú sebességváltót illesztettek. A színei ne döbbentsenek meg senkit: a Lamborghini traktorok színe kék és narancs volt az ősi időkben.
Ferruccio 1948-ban alapította a Lamborghini Trattorit. Eredetileg elsősorban a második világháborúból maradt alkatrészeket használták, de az évek múlásával egyre több alkatrészt gyártottak házon belül. A cég az 1960-as évekre a cég Olaszország egyik legjelentősebb traktorgyártójává vált, majd 1973-ban a SAME Deutz-Fahr (SDF) multinacionális csoporthoz került, így ma is kaphatók igazi Lambo-traktorok.
A cég csak 1964 óta gyárt felső kategóriás sportautókat, és ezt – akármilyen furcsa – a Ferrarinak köszönhetjük. Ferrucciónak ugyanis volt egypár Ferrarija, de a kuplungokkal állandóan bajok voltak. Ezért kicserélte az eredeti kuplungot az egyik traktorjában használt darabra, és láss csodát: ezentúl a nagyteljesítményű motor nem égette le a kuplungot.
Ezután Lamborghini elment Enzo Ferrarihoz, aki sokáig váratta, majd jól össze is vesztek. Ferruccio ugyanis azt mondta a köztiszteletben álló Enzónak, hogy „az autóitok hulladékok!”
Erre az „Il Commendatore” begurult: „Lamborghini, lehet, hogy jól vezet traktorokat, de soha nem fogja tudni megfelelően kezelni a Ferrarit.”
Na, ez volt az a pont, amikor Ferruccio úgy döntött, hogy megmutatja, tud ő tökéletes sportkocsit is gyártani. Az eredmény pedig a Lamborghini 350 GT lett, ami újszerű megoldásaival egyszerűen lezsibbasztotta a szakmát.