Áprilisban a dél-francia Nimes és Narbonne városának több szupermarketjében összetörték a spanyol borospalackokat, annyira komollyá vált a szomszédos országból származó borok kereskedelmével kapcsolatos tiltakozási hullám.
Az eset előtt, még március végén több ezer ember vonult fel Narbonne utcáin, hogy tiltakozzon a spanyol borászok tisztességtelen versenye ellen. Az erőszakos esetek korántsem példa nélküliek: januárban két teherautó spanyol borrakományát is az útra borították a határ közelében.
Mindennek előzménye, hogy a franciák, tisztességtelennek tartják a spanyol bortermelőket, és meg kívánják akadályozni az ibériai borok franciaországi importját. Bár a francia borok marketingje évszázadok óta jobb, mint a spanyoloké, sokak szerint a spanyolok bora finomabb (napfénytartam!), sőt a legjobb francia konyak sem közelíti meg a Jerez vidékéről származó Carlos I (Carlos Primeros, vagyis Első Károly) zamatát.De ilyesmiről nem szabad egy franciával beszélni, bár esetünkben nem ízlésbeli, hanem nagyon is pénzügyi okok gerjesztették a tiltakozási hullámot.
A francia borászok nehezményezik, hogy a jóval olcsóbb spanyol bor nem csak az árával igyekszik kiszorítani a hazai készítményeket, de állítólag olyan címkével szállítják, mintha a híres dél-francia régió terméke lenne.
Ezért aztán nagyon kiborult a Montpellier régió mintegy 20 ezer borászát tömörítő szövetség, és sajtókampányba kezdtek a tisztességtelen konkurenciával szemben. Emellett nehezményezték, Párizs tétlenségét, „annak ellenére, hogy hónapokkal ezelőtt felfedezett a csalás széles körben elterjedt.”
A szupermarket-eset után a spanyol külügyminisztérium aggodalmát fejezte ki, mivel a vandalizmus nem csupán „a jogállamiság lebontását jelenti, hanem az az egységes piac súlyos megsértésének minősül: Ez pedig Európai Unió egyik alapvető pillére.”