
Az élelmiszerek és egyéb termékek csomagolás nélküli értékesítése egyre népszerűbb Európában. Számos nagy márka döntött úgy, hogy alaposan leteszteli ezt az új értékesítési módot Franciaországban.
A csomagolás nélküli értékesítés francia piaca 2018 és 2019 között 40 százalékkal emelkedett, és 2020-ban az országban már 560 üzlete működött ilyen módon.
A csomagolásmentes termékek értékesítésénél a higiénia és a termékbiztonság kulcskérdés, különösen a hűtött élelmiszereknél. A gyártóknak szigorúbb módszereket kellett találniuk ennek garantálására. Ezen felül az üzleti modelljeiket is felül kellett vizsgálni.
A számok azt mutatják, hogy egyre több márka választja azt, hogy termékeiket fenntartható, csomagolásmentes módon adja el a francia piacon.
2020 júniusa óta a Kellogg’s Párizs régiójában, valamint Rennes-ben, Chartres-ban és Strasbourgban kínálja csomagolás nélkül reggelizőpelyhét. A Bel csoport mini sajtgolyókat árul az eredeti vörös viaszrétegükben csomagolva, de extra műanyag nélkül. A Danone egy joghurtgépet tesztelt egy párizsi szupermarketben. A párizsi Monoprix szupermarketben pedig a vásárlók sört tölthetnek palackjaikba.
A koronavírus okozta válság ellenére a nagyobb márkák és szupermarketek folytatják csomagolás nélküli tesztjeiket.
Forrás: LSA Conso
Image by ElasticComputeFarm from Pixabay