
Ötven éve nem tapasztalt mértékben csökkent a Paraná folyó vízszintje Argentínában. Emiatt a Buenos Airestől mintegy 300 kilométerre fekvő, folyóparti Rosarióból rendkívül nehézkesen jut el a folyón a berakodott áru. A plusz költségek eddig 240 millió dollárra rúgnak.
Az 5 ezer kilométer hosszúságú, a dél-amerikai kontinens második leghosszabb folyójának számító Paraná rendkívül fontos közlekedési útvonal az argentin gazdaság számára.
Az ország mezőgazdasági exportjának mintegy 80 százaléka a dél-atlanti hajózási útvonalakon indul el útjára a világ minden égtája felé, ebben kulcsszerepet játszik a folyón történő áruszállítás. A közelmúltban nagy zavart okozott, hogy az elmúlt hónapokban igencsak kevés csapadék esett.
A Paraná alacsony vízszintje miatt a kereskedők rákényszerültek arra, hogy a maximálisnál jóval kevesebb rakománnyal terheljék hajóikat. Emiatt a költségek már most 240 millió dollárral emelkedtek.
A másik lehetőségük az lenne, hogy árucikkeiket szárazföldi szállítás után tengeri kikötőkben pakolják fel, akkor még jobban drágulna a szállítás. Ráadásul a következő hónapokban várható az igazán nagy mennyiségnövekedés a kereskedelmi útvonalakon.
Argentína a világ legnagyobb szójaliszt-exportőre, harmadik helyen van a kukorica és a nyers szójabab exportban. Az Argentínából induló szállítmányok nehézségei miatt a keresleti oldal rákényszerül a Brazíliából és az Egyesült Államokból származó termények vásárlására is.
Ezeket olvasta már?
Image by Homero Paz from Pixabay
***
Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre és értesüljön a friss blogposztokról: https://blog.syngenta.hu/hirlevel
Fent vagyunk a Facebookon is: https://www.facebook.com/syngentaagrarklub