
Mintegy 60 százalékkal csökkent 2019 hasonló időszakához képest a sörértékesítés az éttermekben és szórakozóhelyeken Bulgáriában a koronavírus járvány miatt. Eközben a dobozos sörök forgalma viszont megnőtt a boltokban.
Ivana Radomirova, a Bulgár Sörgyártók Szövetségének igazgatója elmondta: az üveges sörök piaci szegmense szintén csökkent, ellenben a palackozott termékek értékesítése bővült. A válság és az értékesítés jelentős visszaesése ellenére a szövetség tagvállalatai nem bocsátottak el munkavállalókat.
A bulgár szektor mintegy 2100 embert foglalkoztat, több mint 150-féle sör készül az ország gyáraiban. 2019-ben a sör értékesítése 5,4 millió hektoliter volt, a terméklistát 25 új márka megjelenése színesítette.
Egy júniusi országos felmérés kimutatta, hogy a sör a víz után a legkedveltebb ital a nyár folyamán a 7 millió lakosú országban.
tookapic képe a Pixabay -en.