
Ha japán szeszesitalról beszélünk, mindenkinek a szaké jut eszébe. Csakhogy a szigetország eltanulta a whiskygyártás trükkjeit is, olyannyira, hogy már nem tudja kielégíteni a világpiaci keresletet.
A hiba ott van, hogy Japán túl jó whiskyt készít, a minőséghez viszont idő kell. Amit ma palackoznak, az sok éve érlelődik a hordókban, azonban egyetlen szeszfőzde sem tudja meghatározni, hogy mekkora lesz a kereslet tizen-egynéhány év múlva. Márpedig a japánok éppoly gondosan nevelik a single malt whiskyt, mint a skótok, csak éppen kissé később robbantak be minőségi termékeikkel a világpiacra, így őket is meglepte a siker.
Ennek záloga, hogy egy átlagwhisky 5-7 évig pihen a hordóban, amíg a fától elnyeri a megfelelő színt és zamatot, ám a japán single malt esetében legalább 12 évről beszélhetünk.
„Tavaly 178 százalékkal több whiskyt szállítottunk az Egyesült Államokba, mint 2013-ban” – mondta Naoki Tomoyoshi, Japán egyik legnagyobb whisky exportőr vállalata, a Nikka üzletfejlesztési igazgatója, hozzátéve, hogy kénytelenek voltak minden piacra egyfajta kvótát megszabni, mert „sajnos 10-15 évvel ezelőtti termelésünk nagyon korlátozott volt, ezért nem voltunk felkészülve a mai erős keresletre.”
Iratkozzon fel Ön is hírlevelünkre és értesüljön a friss blogposztokról:https://blog.syngenta.hu/hirlevel