
A spanyol gyümölcs- és zöldségágazat az elmúlt évben is jó évet könyvelhetett el. Annak ellenére, hogy a koronavírus világjárvány komoly csapást mért a turisztikai szektorra, a fellendülő belföldi kereslet kompenzálta az ágazatot.
A koronavírus járvány közepette komoly sikernek számít, hogy 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest csak 3,6 százalékkal, 116,7 milliárd euróra csökkent a spanyol zöldség- és gyümölcs szegmens teljesítménye.
Az ország húzóágazatának számító turisztikai szegmensben történő értékesítés 56 százalékkal esett vissza 2019-hez képest.
Ugyanakkor a lakossági szegmensben mintegy 6,4 százalékos növekedést ért el az értékesítés. Az elemzések szerint a járvány ellenére stabil növekedés keletkezett a sertéshús termékek exportjában is.
Érzékeny veszteséget jelent viszont, hogy az ország alacsonyabb jövedelmű térségeiben február és október között az ágazat 1800 vállalkozása kényszerült feladni a tevékenységét.