Képeinken egy nagyon ritka, 1961-es Porsche Junior 108-as traktort látunk, de nem a stuttgarti sportkocsi-cég gyártotta a modellt.
Az első traktorterveket Ferdinand Porsche az 1930-as évek elején készítette a VW „Bogár” korai tervei mellett – az eredeti szándék egy „Volks-Tractor” kifejlesztése volt, amelyet a „Volks-Wagen” mellett dobtak volna piacra.
Ferdinand Porsche úgy gondolta, hogy négyféle motorral a különféle méretű traktorok mindenfajta mezőgazdasági munkára alkalmasak lesznek. A négyféle motort úgy akarta megoldani, hogy a különlegesen tervezett hengerek és hengerfejek összekapcsolhatóak legyenek, és így 1-2-3 illetve 4 hengeres dízelmotorok hajtották volna a traktorokat. ( A Stihl is gyártott egyhengeres dízel traktort az ősi időkben.)
A világháború azonban megakadályozta a terv kiteljesedését, úgyhogy a Porsche Diesel liszenszét a háború után Németországban az Allgaier GmbH, Ausztriában pedig a Hofherr Schrantz vásárolta meg. De ez csak a motorra vonatkozott.
A Mannesmann AG aztán 1956-ban megvette az egész Porsche traktor gyártásának jogait, és összesen 125 ezret szállított a világpiacra. Közülük a legnépszerűbb a legkisebb és legolcsóbb modell, Porsche Junior 108 volt. A Bosch dízeladagolós 822 köbcentis motorka 15 lóerejét hatfokozatú sebességváltó továbbította a kerekre.