Tisztább üzemanyag reformálná meg a repülést

A Honeywell International tanácsadó és mérnöki cég egy új technológia segítségével a fenntartható repülőgép-üzemanyagot gyártana.

A Biden-kormány komoly szádékot fejezett ki a fenntartható repülőgép-üzemanyag termelés (SAF) fellendítésére, hogy a légiközlekedési ágazat a hagyományos kőolajalapú igénye csökkenhessen. A hónap elején a Fehér Ház közölte, hogy 2030-ra 20%-kal alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást sszeretne elérni a légi közlekedésben.

Egyes szakértők szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy a SAF piac el tudja-e érni ezt a célt, mivel a termelés még mindig csekély.

Az Egyesült Államokban évente nagyjából 21,5 milliárd gallon üzemanyagot égetnek el, ennek  kevesebb mint 1%-a SAF.

A Fehér Ház 2030-ra 3 milliárd liter termelési célt tűzött ki. A fenntartható repülőgép-üzemanyag olyan nyersanyagokból állítható elő, mint étolaj, állati zsír és szójaolaj.

A Honeywell új koncepciója fenntartható gyártásraa hidrogén-technológiájával párosítaná a repülőgép-üzemanyagot. Álláspontjuk szerint ez jelentősen csökkentheti az életciklus során felmerülő üvegházhatású gázok kibocsátását.

Európában sem tétlenkednek a cégek. A finn olajfinomító és bioüzemanyag-gyártó Neste bejelentette, hogy 2023 végétől évente 1,5 millió tonna bioüzemanyagot tud majd előállítani a repülőgépipar számára, szemben a jelenlegi 100 ezer tonnával.

Forrás: Reuters