Új előírások Mexikóban az „egészségtelen” termékek reklámozására

A mexikói kormány új szabványt készít az élelmiszerek és italok szupermarketekben történő forgalmazásának és reklámozásának szabályozására.

A csomagolás elülső részén található címkézés célja a címkézett, „viszonylag egészségtelen” áruk elkülönítése a szupermarketek polcain lévő címkézetlen, azaz „egészségesebb” termékektől. A cél, hogy a vásárlók inkább az utóbbiakat vegyék meg.

2020 októbere óta az új szabvány szabályozza a Mexikóban értékesített hazai és importált előrecsomagolt és feldolgozott élelmiszerek és alkoholmentes italok címkézését. A gyártóknak a termékek előlapján fekete figyelmeztető jelzésekkel kötelező feltüntetni, ha azok kalóriaszintje magas, vagy nagyobb nátrium, cukrot, telített és transzzsírokat, vagy édesítőszereket tartalmaznak.

Az Egészségügyi és Gazdasági Minisztérium most ennél is tovább menne, és szabályozná az élelmiszerek és italok forgalmazását és reklámozását a szupermarketekben és a kiskereskedelmi üzletekben. Kikényszerítené az áruházakat, hogy különítsék el a figyelmeztető bélyegzővel ellátott termékek helyét azoktól, amelyek nem rendelkeznek ilyenekkel. Ezen kívül megtiltaná a bolti hirdetést, illetve karakterek vagy képek használatát az ilyen termékek értékesítésének reklámozására.

A projekttervezetről jelenleg konzultáció zajlik a nyilvánosság bevonásával. A csomagok elülső részének címkézésével kapcsolatos korábbi reformokhoz hasonlóan várhatóan ez a program is heves vitát vált ki az üzleti csoportok és a közegészségügy szószólói között.

Fotó: Lucas Ettore Chiereguini